Dersin Adı | Genel Mikrobiyoloji |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FE 201 | Güz | 3 | 2 | 4 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı mikroorganizmaların genel özellikleri, beslenme ve büyüme koşulları, mikrobiyolojik sayım, izolasyon teknikleri ve tanımlama konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders mikroorganizmaların özellikleri, beslenme ve gelişme ihtiyaçları, mikrobiyal metabolizma ve temel mikrobiyoloji laboratuvar tekniklerini kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mikrobiyolojiye giriş | Microbiology: A system's Approach, Third Edition by Marjorie Kelly Cowan, McGraw-Hill Science (Bölüm 1) |
2 | Yaşamın kimyası, Mikrobiyolojinin tarihi, Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve isimlendirilmesi | Microbiology: A system's Approach, Third Edition by Marjorie Kelly Cowan, McGraw-Hill Science (Bölüm 1 ve 2) |
3 | Prokaryotların hücre yapısı ve fonksiyonu Bakteri ve arkeaların özellikleri | Microbiology: A system's Approach, Third Edition by Marjorie Kelly Cowan, McGraw-Hill Science (Bölüm 4) |
4 | Prokaryotların hücre yapısı ve fonksiyonu Bakteri ve arkeaların özellikleri | Microbiology: A system's Approach, Third Edition by Marjorie Kelly Cowan, McGraw-Hill Science (Bölüm 4) |
5 | Ökaryotların hücre yapısı ve fonksiyonu, Mantarların (Fungi) özellikleri | Microbiology: A system's Approach, Third Edition by Marjorie Kelly Cowan, McGraw-Hill Science (Bölüm 5) |
6 | Algler ve Protozoa | Microbiology: A system's Approach, Third Edition by Marjorie Kelly Cowan, McGraw-Hill Science (Bölüm 5) |
7 | Virüslerin genel özellikleri | Microbiology: A system's Approach, Third Edition by Marjorie Kelly Cowan, McGraw-Hill Science (Bölüm 6) |
8 | Ara sınav | |
9 | Mikrobiyal Metabolizma | Microbiology: A system's Approach, Third Edition by Marjorie Kelly Cowan, McGraw-Hill Science (Bölüm 7) |
10 | Uygulamalı mikrobiyoloji | Microbiology: A system's Approach, Third Edition by Marjorie Kelly Cowan, McGraw-Hill Science (Bölüm 7) |
11 | Mikroorganizmaların besinsel ve fiziksel ihtiyaçları | Microbiology: A system's Approach, Third Edition by Marjorie Kelly Cowan, McGraw-Hill Science (Bölüm 7) |
12 | Mikrobiyal büyümeyi etkileyen çevresel faktörler | Microbiology: A system's Approach, Third Edition by Marjorie Kelly Cowan, McGraw-Hill Science (Bölüm 7) |
13 | Mikrobiyal Metabolizma | Microbiology: A system's Approach, Third Edition by Marjorie Kelly Cowan, McGraw-Hill Science (Bölüm 8) |
14 | Mikroorganizmalar arasındaki ilişkiler | Microbiology: A system's Approach, Third Edition by Marjorie Kelly Cowan, McGraw-Hill Science (Bölüm 11) |
15 | Konuların gözden geçirilmesi | Ön okuma |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Microbiology: A system's Approach, Third Edition by Marjorie Kelly Cowan, Miami University. ISBN: 007352252. McGraw-Hill Science/Engineering/Math |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Microbiology: Pearson New International Edition: A Laboratory Manual, 10/E by James Cappuccino&Natalie Sherman. ISBN-13: 9781292040394 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 32 | |
Final Sınavı | 1 | 45 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilmek, | X | ||||
2 | Gıda Mühendisliği ile ilgili problem alanlarını tanımlayabilmek ve çözümleyebilmek, | |||||
3 | Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilmek, veri toplayabilmek ve analiz edebilmek, sonuçları uygulama alanına aktarabilmek, | |||||
4 | Gıda Mühendisliği alanındaki yeni teknoloji ve araçları geliştirme ve kullanma becerisine sahip olabilmek, | |||||
5 | Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilmek, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilmek, etkin karar verebilmek, | |||||
6 | Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilmek, kendini sürekli yenileyebilmek ve kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilmek, | X | ||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek, | |||||
8 | Gıda Mühendisliği problemlerinin çözümünde, çevre, sağlık, iş güvenliği gibi evrensel boyuttaki konularda farkındalığa sahip olabilmek, | X | ||||
9 | Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilmek, | |||||
10 | Gıda Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (European Computer Driving License, Advanced Level), | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak gıda mühendisliği ile ilgili bilgi toplayabilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest